Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Μουσταλευριά

Άντε να  φτιάξουμε στα γρήγορα και μια μουσταλευριά.
Όταν είναι η εποχή του μούστου, αφού τον ΄΄κόψω΄΄, τον μοιράζω σε πλαστικά μπουκάλια και τον βάζω στην κατάψυξη. Έτσι κατά την διάρκεια του χειμώνα, όποτε η όρεξή μας τραβήξει μουσταλευριά, ξεπαγώνω ένα μπουκάλι  και στα γρήγορα... έτοιμη η μουσταλευριά.
Για κάθε κούπα μούστο, χρειαζόμαστε  μια κουταλιά της σούπας κορν- φλάουρ.

π.χ. 4 κούπες μούστο
       4 κουτ. σούπας κορν- φλάουρ
        καρύδια χοντροκομμένα και κανέλα για γαρνίρισμα

Διαλύουμε σε μισή κούπα μούστο τις 4 κουταλιές κορν- φλάουρ.
Σε κατσαρόλα, βάζουμε τον υπόλοιπο μούστο να πάρει βράση. Ρίχνουμε το διαλυμένο κορν- φλάουρ και ανακατεύουμε συνεχώς, μέχρι ο μούστος να διαυγάσει και να γίνει παχύρρευστος.
Μοιράζουμε σε μπολάκια και πασπαλίζουμε με την κανέλα και τα καρύδια.




Η μουσταλευριά πήζει αφού κρυώσει τελείως.

Ζελέ κυδώνι

Τις προάλλες που έφτιαξα το κυδώνι, ξέχασα να σας πω ότι όταν φτιάχνουμε γλυκό κυδώνι, δεν πετάμε τις φλούδες και τα κουκούτσια.
Τα βάζουμε σε κατσαρόλα με μπόλικο νερό και τα αφήνουμε να βράσουν σε σιγανή φωτιά για 2 ώρες.
Σουρώνουμε  και για κάθε 1/2 λίτρο ζωμού κυδωνιού βάζουμε 250 γρ. ζάχαρη. Προσθέτουμε ένα ξύλο κανέλας και  βράζουμε μέχρι ο ζωμός κυδωνιού να δέσει.
Για να δούμε αν έχει δέσει κάνουμε το τέστ του κόμπου. Δηλαδή, έχουμε ένα ποτήρι με νερό και ρίχνουμε μέσα  δυό σταγόνες από τον ζωμό κυδωνιού που βράζει. Αν αυτές πάνε στον πάτο σχηματίζοντας κόμπο, τότε το ζελέ είναι έτοιμο. Αν διαλυθούν στο νερό, τότε ο ζωμός θέλει ακόμη βράσιμο.


Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Εκμέκ

Σήμερα έφτιαξα εκμέκ.

Για ένα ταψί 30Χ40 χρειαζόμαστε:


Για την βάση
1 πακέτο κανταΐφι
1 πακέτο (250 γρ. ) βούτυρο φρέσκο
Για το σιρόπι
3 φλ. τσαγιού ζάχαρη
2 φλ. τσαγιού νερό
1 κουτ. σούπας βούτυρο γάλακτος

Για την κρέμα

2 λίτρα γάλα
12-13 κουταλιές αλεύρι
3 φλ. ζάχαρη
3- 4 βανίλιες
5 αυγά
1 κουτ. σούπας βούτυρο γάλακτος

Για το γαρνίρισμα
500 γρ. σαντιγί ή 2 κουτιά γκαρνί
φιστίκι Αιγίνης ή αμύγδαλο χοντροκομμένο
 Λιώνουμε το βούτυρο. Αλείφουμε το ταψί.
Ξαίνουμε το κανταΐφι και το στρώνουμε στο ταψί. Περιχύνουμε το κανταΐφι με το ζεστό βούτυρο.

Ψήνουμε μέχρι να ροδίσει.
Βράζουμε για 2- 3 λεπτά το βούτυρο γάλακτος, την ζάχαρη και το νερό για το σιρόπι και περιχύνουμε το κανταΐφι. 
Σε κατσαρόλα βάζουμε τα αυγά χτυπημένα με  το αλεύρι και  με λίγο από το γάλα, το υπόλοιπο γάλα το βούτυρο γάλακτος και την ζάχαρη. Ανακατεύουμε έως ότου η κρέμα πήξει καλά. Ρίχνουμε και τις βανίλιες, ανακατεύουμε και αδειάζουμε την κρέμα πάνω από το κανταΐφι.

Αφήνουμε να κρυώσει τελείως.  Από πάνω στρώνουμε την σαντιγί ( ή το γκαρνί) και πασπαλίζουμε με το φιστίκι ή το αμύγδαλο. Βάζουμε το γλυκό στο ψυγείο.


Tips

Το γλυκό αυτό καλό είναι να μείνει ένα βράδυ στο ψυγείο πριν το κόψουμε,για να ποτίσει καλά το κανταΐφι από το σιρόπι, αλλά και από την κρέμα.Όσες μέρες μείνει  τόσο καλύτερο γίνεται.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Γλυκό κυδώνι

Τα κυδώνια που έκανε φέτος η κυδωνιά της φίλης μου, ήταν - κατά τα λεγόμενά της - σαν την άμμο της θάλασσας. Από αυτήν την άμμο...έ... δηλαδή από αυτά τα κυδώνια είχα και εγώ μερίδιο.
Είναι ένα πολύ εύκολο γλυκό του κουταλιού. Θέλει όμως λίγη δύναμη στο καθάρισμα και στο κόψιμο των κυδωνιών, γιατί είναι σκληρά. Το αποτέλεσμα όμως μας ανταμείβει.
Λοιπόν παίρνουμε κυδώνια, τα πλένουμε και τα τρίβουμε με ένα σφουγγάρι για να φύγει το χνούδι τους.
Σε ένα μπολ, βάζουμε νερό και χυμό από ένα λεμόνι.
Καθαρίζουμε τα κυδώνια , τους αφαιρούμε τους σπόρους και τα κόβουμε, όπως κόβουμε τις πατάτες όταν θέλουμε να τις τηγανίσουμε.
Ένα - ένα κυδώνι που καθαρίζουμε και κόβουμε, το ρίχνουμε στο  μπολ με το νερό και τον χυμό του λεμονιού για να μην μαυρίσει.
Αφού έχουμε καθαρίσει και κόψει όλα τα κυδώνια,τα σουρώνουμε και τα ζυγίζουμε.
Σε κατσαρόλα βάζουμε για κάθε ένα κιλό  κυδώνια

1 κιλό ζάχαρη
2 ποτήρια νερό
1 ξύλο κανέλας ή
1 κλωναράκι αρμπαρόριζα

Βράζουμε μέχρι να δέσει το γλυκό.
Πριν κλείσουμε το μάτι της κουζίνας , ρίχνουμε μια κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού, για να μην ζαχαρώσει το γλυκό. Όχι ότι θα προλάβει δηλαδή...

Φυλάμε σε βάζα αποστειρωμένα.

Tips για όλα τα γλυκά του κουταλιού

Τα γλυκά τα βάζουμε σε βάζα αποστειρωμένα πριν κρυώσουν. Κλείνουμε τα βάζα και τα αναποδογυρίζουμε.Τα αφήνουμε έτσι έως ότου κρυώσουν τελείως.
Για να δούμε αν έχει δέσει το γλυκό , βάζουμε σιρόπι σε ένα πιατάκι, αφήνουμε να κρυώσει λίγο και παίρνουμε μια κουταλιά. Αν , αδειάζοντας το κουτάλι από το σιρόπι και κρατώντας το κατακόρυφα στην μύτη του σχηματιστεί κόμπος και δεν πέφτει, τότε το γλυκό είναι έτοιμο.
Επίσης , με την μύτη του κουταλιού αφήνουμε μια σταγόνα από το σιρόπι πάνω στο νύχι  του μεγάλου δαχτυλου- του χεριού μας εννοείται-. Αν γυρίσουμε το δάχτυλό μας ανάποδα και η σταγόνα δεν πέσει...ε... τότε το γλυκό μας είναι έτοιμο.
Σε όλα τα γλυκά του κουταλιού, πριν το σβήσιμο της φωτιάς, ρίχνουμε λίγο χυμό λεμονιού για να μην ζαχαρώσουν.
Πάντα παίρνουμε το γλυκό από το βάζο με στεγνό κουτάλι. Η υγρασία θα μουχλιάσει το γλυκό.
Το γλυκό επίσης θα μουχλιάσει αν δεν έχει δέσει καλά το σιρόπι.
Αν το γλυκό μας πιάσει μούχλα, δεν το πετάμε. Με ένα κουτάλι, βγάζουμε την μούχλα, αδειάζουμε στην κατσαρόλα, αφηνουμε να πάρει 2- 3 βράσεις και ούτε γάτα ούτε ζημιά.  

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

Ισλί

                      Υλικά
 ζύμη:    2 φλιτζάνια βούτυρο ή λάδι
              1 φλιτζάνι πορτοκάλι
              1 φλιτζάνι του καφέ ζάχαρη
              αλεύρι όσο πάρει (μέχρι να έχουμε ζύμη που να μην κολλάει στα χέρια).

γέμιση:  300γρ. καρύδια ψιλοκομμένα
               1 φλιτζάνι του καφέ ζάχαρη
               κανέλα
               μέλι όσο να υγρανθούν τα υλικά

σιρόπι:   4 φλιτζάνια του τσαγιού νερό
                4      //               //      //        ζάχαρη
                λίγο λεμόνι

               Φτιάχνουμε την γέμιση.  

Χτυπάμε καλά το βούτυρο ή το λάδι. Προσθέτουμε το πορτοκάλι την ζάχαρη και όσο αλεύρι πάρει, μέχρι η ζύμη να πλάθεται και να μην κολλάει στα χέρια.
Παίρνουμε κομματάκια ζύμης, τα πλάθουμε μπαλίτσες....


ανοίγουμε την κάθε μπαλίτσα σε πιτούλα,
βάζουμε λίγη γέμιση...



και κλείνουμε την πιτούλα δίνοντας σχήμα τριγωνικό.



Στην επάνω πλευρά κάνουμε τρυπούλες με το πιρούνι.
Αραδιάζουμε σε λαμαρίνα στρωμένη με λαδόκολλα.


Ψήνουμε στους 180 έως ότου πάρουν χρώμα.
Βράζουμε τα υλικά του σιροπιού για 3-4 λεπτά και περιχύνουμε  τα  ισλί μόλις βγουν από τον φούρνο.