Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Τα καρυδάκια της Ελβίρας

Μια συνταγή αφιερωμένη σε όλες τις λιχούδες- δεν λέω ονόματα-γειτόνισσες και ένα κουίζ.

Θα θυμόσαστε την Ελβίρα που μου είχε πει την συνταγή για την μαρμελάδα γάλακτος.
Μια μέρα, ήρθε σπίτι κρατώντας και κουνώντας ένα βαζάκι που είχε μέσα 5-6 καρύδια.
-Τι μου έφερες Ελβίρα, καρύδια;
Η Ελβίρα να γελάει και να συνεχίζει να κουνάει το βαζάκι.
-Που τα βρήκες;  να την ρωτάω,......τσιμουδιά η Ελβίρα.
-Πες μου γιατί τα έφερες, να λέω εγώ,....να γελάει εκείνη.
Με τα πολλά, μου δίνει  το βαζάκι το ανοίγω, παίρνω ένα καρύδι.
Δεν ήταν πραγματικό καρύδι,αλλά γλυκό με μορφή καρυδιού, σαν αυτά της φωτογραφίας.



Πετυχημένα δεν είναι;
Πως φτιάχνονται τώρα τα καρύδια. Η συνταγή είναι εύκολη.
Χρειαζόμαστε όμως και μια συσκευή.Αυτήν.....



Η μια πλευρά της συσκευής έχει 10 εσοχές, που εκεί τοποθετούμε την ζύμη και η άλλη πλευρά έχει 10 προεξοχές, έτσι ώστε όταν κλείσουμε την συσκευή , να πιεστεί η ζύμη και να δώσει το σχήμα μισού καρυδιού.

Για την ζύμη χρειαζόμαστε:

200 γρ. βούτυρο λιωμένο
1 κούπα γάλα
1/2 κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
2 αυγά
2 -3 βανίλιες
λίγο αλάτι

Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το βούτυρο και τα ανακατεύουμε με το χέρι. Προσθέτουμε λίγο- λίγο το βούτυρο, μέχρι να το απορροφήσει όλο η ζύμη.
Φτιάχνουμε μπαλίτσες από την ζύμη.
Πόσο μεγάλες;
Για να βρούμε το μέγεθος κάνουμε δοκιμή με ένα κομμάτι ζύμης .Το βάζουμε σε μια εσοχή της συσκευής. Κλείνουμε την συσκευή.Αν η ζύμη βγαίνει έξω,αφαιρούμε λίγη ποσότητα.Αν δεν καλύπτει όλη την εσοχή, προσθέτουμε.Με μέτρο αυτήν την μπαλίτσα φτιάχνουμε και τις υπόλοιπες.
Τις αραδιάζουμε σε ταψάκι.



 Παίρνουμε την συσκευή, την βάζουμε στο μάτι της κουζίνας να καεί, την ανοίγουμε,
 τοποθετούμε τις μπαλίτσες...

 κλείνουμε την συσκευή. Αφήνουμε να ψηθεί η ζύμη για 2-3 λεπτά από την μια πλευρά και την γυρίζουμε να ψηθεί και από την άλλη.
Συνεχίζουμε μέχρι να τελειώσουν όλες οι μπαλίτσες της ζύμης.
Φτιάξαμε λοιπόν τα ''τσόφλια'' των καρυδιών. 

Τώρα θα φτιάξουμε το φαΐ τους, δηλαδή την γέμιση.

Για την γέμιση χρειαζόμαστε:

1 κουτί ζαχαρούχο
250-300 γρ. καρύδια αλεσμένα

Βράζουμε το ζαχαρούχο όπως είναι με το κουτί για μια ώρα σε σιγανή φωτιά. Όπως στην συνταγή για την μαρμελάδα γάλακτος, φροντίζουμε η κατσαρόλα να μην μείνει χωρίς νερό.
Αφήνουμε το κουτί να χλιαρώσει, για να μπορούμε να το πιάσουμε. Παίρνουμε ένα μπολ   και κρατώντας το κουτί με την μεριά που ανοίγει προς τα κάτω (μέσα στο μπολ),για να μην πεταχτεί-εκσφενδονιστεί για την ακρίβεια- το περιεχόμενο, το αδειάζουμε.
Του προσθέτουμε τα καρύδια.Το πόσο ρευστή ή πηχτή θα είναι η  γέμιση το κανονίζουμε εμείς,προσθέτοντας παραπάνω καρύδια.


Βάζουμε λίγη από την γέμιση σε κάθε μισό ''τσόφλι'' και τα ενώνουμε ανά δύο, πιέζοντας ελαφρά.



Είναι πιο εύκολο και πιο γρήγορο να γεμίσουμε πρώτα όλα τα ''τσόφλια '' και μετά να τα ενώσουμε, παρά να γεμίζουμε δυο, να ενώνουμε και να συνεχίζουμε με τα επόμενα δύο.



Γίνονται γύρω στα 45 κομμάτια , δεν χρειάζονται ψυγείο και διατηρούνται αρκετό καιρό.

Κάποιος,λάτρης της σοκολάτας, μου έριξε την ιδέα πως θα ήταν ωραία να είχαν γέμιση και επικάλυψη σοκολάτας. Δεν συμφώνησα γιατί αφ΄ενός χάνονται ''οι ραβδώσεις'' του καρυδιού αφ΄ετέρου ότι κρέμα να φτιάξεις με σοκολάτα θέλει ψυγείο.Έκανα όμως μια παραλλαγή .
Πήρα μερέντα, που δεν χρειάζεται ψυγείο, της πρόσθεσα φουντούκια καβουρντισμένα και χοντροκοπανισμένα και έφτιαξα την γέμιση.Αφού γέμισα και ένωσα τα κομμάτια , βούτηξα το  μισό καρύδι σε κουβερτούρα.
Το οπτικό αποτέλεσμα δεν ήταν άσχημο.



Αλλά ούτε και το γευστικό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Το κουίζ τώρα.Για όσες θελήσουν να τα φτιάξουν. Πού θα βρουν την συσκευή;
Η λύση την επόμενη Παρασκευή,γιατί θα λείψω για λίγες μέρες.
Όταν γυρίσω θέλω να βρω σχόλια, αντιδράσεις και αναφορές για το ποιες έπαθαν κρίσεις υπογλυκαιμίας και πως τις ξεπέρασαν.

Υ.Γ Για την Χαρά.Αυτά τα καρύδια κολλάνε καλύτερα.Έχουν ένα μειονέκτημα όμως.Μαζί με αυτά τρως και την ''εκπληξη''.

Υ.Γ 2 Για την Χρυσάνθη. Τι λες, τα φτιάχνουμε για τον γάμο;

42 σχόλια:

  1. Το κατάλαβα απο την αρχή οτι η ανάρτηση αυτή είχε στόχο εμένα. Τίποτε δεν σέβεστε πια! Ούτε μια προσπάθεια αποτοξίνωσης δεν αφήνετε άνθρωπο να κάνει.Εκείείεί οι καλλικάντζαροι να μας κάψουν!!!
    Εχεις καταλάβει παιδί μου οτι έχουμε νηστεία;;;
    Σε καλό σου, πάλι κολλάει το στόμα μου.
    Χαλάλι και το περιεχόμενο,σάμπως θαβαζε κανένας μονόπετρο;; Σιγά τα ωά.
    ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΓΛΥΚΟ ΜΕ ΑΠΡΟΟΠΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. I love this cake:))....I make something this too:))
    hugs:)
    M...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και δηλαδή εγώ τώρα πρέπει να περιμένω μέχρι τη Παρασκευή για να δω πού θα πάρω τη συσκευή...??...για να φάμε και το γλυκάκι βεβαίως βεβαίως...έτσι μου ρχεται να σπάσω καρύδια και να τα γεμίσω με τη ζύμη να πάρουν το σχήμα και μετά να τη ψήσω με το σχήμα που θα έχει πάρει...
    μπα...δεν θα είναι το ίδιο...ας περιμένω...
    καληνύχτες ανυπόμονες...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαμαρτύρομαι εντόνως...με είπες "καλλικάντζαρο" σε ξένο σπίτιιιι;;; Ου, να μου χαθείς!
    Αντε μέρες που έρχονται σε συγχωρώ (μην σου πω οτι μ άρεσε κιόλας.χαχαχα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά έχουν μεγάλη πλάκα! Και πρέπει να είναι πεντανόστιμα! Περιμένω και εγώ!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα.ενδιαφερομαι για τη συσκευη.που μπορω να τη βρω/

      Διαγραφή
  6. Όμορφα! Και ....σίγουρα νόστιμα!! Σου εύχομαι καλά Χριστούγεννα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δηλώνω κατενθουσιασμένη με το αποτέλεσμα !!!!!!!!
    Οπτικά είναι χάρμα οφθαλμών , σαν αληθινά !!!!!!! Γευστικά, μία δοκιμή θα μας πείσει!!!!! χαχαχα
    Πολύ όμορφη ιδέα για το γάμο!!!!!! Αντί για κουβερτούρα μήπως άσπρο γλάσο ή άσπρη σοκολάτα???? Αλλά μη μου βάζεις και άλλες ιδέες στο μυαλό ,γιατί μάλλον πρέπει να καταργήσω τον βραδυνό ύπνο για να προλάβω , εκτός ...εκτός και αν.....τέλος πάντων πάσα προσφορά δεκτή! χιχιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχ τι μου κάνεις!!! Αυτή τη στιγμή ήθελα απεγνωσμένα ένα γλυκό κι έπεσα επάνω στην ανάρτησή σου!!! Πω πω περιμένω και τα νέα για την συσκευή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλά,,,από τις πιο πρωτότυπες ιδέες, δεν το συζητώ...Συγχαρητήρια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. το γλυκακι σου μου αρεσει.. την συσκευη ομως που θα βρωωωωωωω...

    καλο βραδυυυυυυυυ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι τρέλλα τα καρυδάκια. Και τώρα μου έβαλες δύσκολα. Χωρίς ένα όνομα πως να τα ψάξω στην εδώ αγορά. Αν κατάλαβα καλά τη φόρμα αυτή την ακουμπάς επάνω στο μάτι της κουζίνας? Δεν έχει δικό της ρεύμα, δηλαδή δεν είναι συσκευή απλά φόρμα. Σωστά? Επίσης έχει κάποια σφραγίδα ενα κάτι αυτή η συσκευή επάνω γιά να βρώ μιά άκρη να την ψάξω εδώ στην ξενιτιά? Σ'ευχαριστώ για όποια επιπλέον πληροφορία μπορείς να μου δώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι καταπληκτικά "καρυδάκια" είναι αυτά; Πρώτη φορά τα βλέπω και πολύ χαίρομαι που μας διαφώτισες!! Μου εξάπτουν τη φαντασία και είμαι σίγουρη ότι επιδέχονται πολλων παραλλαγών στη γέμιση, αν κάτσω και το σκεφτώ λιγάκι, προκειμένου να συντηρείται εκτός ψυγείου. Αλλά και η original εκδοχή μου φαίνεται τέλεια καθώς η καραμέλα γάλακτος είναι από τις αγαπημένες μου!
    Μπράβο, κι άλλα τέτοια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ!ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αψογη η συνταγή περιττό να σας πώ ότι την ψάχνω χρόνια μπράβο στη φιλη μας ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τελικά την φόρμα που μπορούμε να τη βρούμε;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. βρε κοπελια την φορμα την βρισκουμε στην ελλαδα η πρεπει να παμε ρωσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. μπορεις να μας πεις που θα την βρουμε τελικα
    τα εχω φαει απο το ζαχαροπλαστειο αστερι στο μοσχατο ειναι φοβερα ομως θα ηθελα να εχω την φορμα μπορεις να μας το πεις η δεν γνωριζεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Θησέως, στο ύψος του Μοσχάτου και στο ρεύμα προς Πειραιά, είναι μαγαζί που πουλάει Ρώσικα προιόντα και λέγεται Μόσχα.Εκεί θα βρεις την συσκευή. Έχει 19.50

      Διαγραφή
    2. Θέλω να τη αγοράσω αλλά απο επαρχία πως μήπως μπορείτε να μου δώσετε διεύθυνση να παραγγείλω ηλεκτρονικά

      Διαγραφή
    3. Θέλω να τη αγοράσω αλλά απο επαρχία πως μήπως μπορείτε να μου δώσετε διεύθυνση να παραγγείλω ηλεκτρονικά

      Διαγραφή
  19. πως μπορώ να την αγόρασω απο Κύπρο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ευχαριστω για την αναρτηση.
    Εδωσαν λαθος συνταγη στην γυναικα μου και προσπαθει και προσπαθει αλλα τιποτε .
    Παλι σας ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Την Συσκευη θα την βρεις και στη κεντρικη αγορα στην Αθηνας 20€

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. τη συσκευή την αγόρασα από Ρώσικο μαγαζί στον Ασπρόπυργο 17,60

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Απο ΕΒΑΥ (12 μερες για να την παραλαβετε)
    http://www.ebay.ie/itm/251229036251?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλησπέρα! Αυτο ειναι το αγαπημένο μου γλυκό το εχω φάει απίστευτες φορές και το εχω φτιάξει άλλες τόσες φορές!!! Ομως θα ηθελα να κάνω μια ερώτηση εμένα μου πετυχαίνει η ζυμη πολυ τραγανή ενώ την εχω φάει πιο μαλάκια ( λιώνει στο στόμα) πιο ειναι το μυστικό μήπως ξέρει κάποιος να μου πει; Παρακαλω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. sugnwmh vre koritsia alla thelw na kanw mia erwtisei peite mou sas parakalw polu sthn ellada kai se online agora pws mpwro na thn vrw?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝ ΤΟ ΒΡΗΤΕ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΩ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τώρα έχουν βγει ηλεκτρικές συσκευές που είναι πολύ πιό βολικές. Ψάλτες σαν oreshki maker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ποσα ειναι η συσκευη και πως μπορω να την παραγγειλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ποσα ειναι η συσκευη και πως μπορω να την παραγγειλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Απαντήσεις
    1. Εγώ τη βρήκα στο Mix Market, το οποίο έχει και έτοιμα "καρυδάκια". Οπότε μπορείς να πάρεις μια αρχική γεύση για το αν όντως σου αρέσουν και μετά να την αγοράσεις, αν σκοπεύεις να φτιάχνεις.

      Διαγραφή