Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Μόνο.......λόγια , όχι .....έργα

Φθινόπωρο ή μάλλον τέλος φθινοπώρου με άστατο καιρό.
Ακόμη φοράμε τα καλοκαιρινά, τουλάχιστον εμείς στα νότια.
Πολλές οι ιώσεις που κυκλοφορούν σε έμψυχα και ........άψυχα.

Εγώ την ίωση την γλύτωσα - ας μην λέω μεγάλη κουβέντα - τουλάχιστον για την ώρα . Ο.......άψυχος σύντροφος και βοηθός μου - και σπεύδω να γράψω ότι εννοώ τον υπολογιστή για να μην πάει το μυαλό σας αλλού, δυστυχώς δεν την γλύτωσε.

Μόλις μια ανάρτηση πρόλαβα να κάνω μετά από τόσους μήνες απουσίας - και αυτή με τα χίλια ζόρια - ίσως ήταν τα προεόρτια της ......ίωσης  και μετά .......
Τώρα ψάχνω να βρω γιατρό , καλό και ......λογικό , να τον γιατροπορέψει χωρίς να ......αρρωστήσω εγώ. Από την αμοιβή που θα πάρει εννοώ.

Και επειδή είμαι γνώστρια  της τεχνολογίας - εδώ ....... γελάτε - βρήκα ένα τρόπο να σας ενημερώσω για την μη ηθελημένη  (ξανά)απουσία μου.

Η ........τεχνολογία όμως , μού επιτρέπει μόνο λόγια και όχι φωτογραφίες  των έργων γιατί , φυσικά  και δουλεύω  και θα ήθελα να σας δείξω τα .........αριστουργήματά μου .
Άπραγη δεν μένω.Δεν τεμπελιάζω.

Τι κάνω;
Αλλάζω.....λάμπες .

Γι αυτό κάντε λίγο υπομονή .........

Και όπως λένε .......
Σύντομα  κοντά σας.
Το μπλογκ είναι.....υπό ανάρρωση.....κατά το ....υπό κατασκευή .

ΥΓ. Αυτές τις ημέρες , έγινε  επανασύσταση της συμμορίας. Συγκροτήθηκε σε......σώμα.
       Τόσο καιρό ήταν.......ασώματη. Χα χααααααααα
       Και μην το πάρετε σαν απειλή ή προειδοποίηση.
       Είναι απλή ....... ενημέρωση. 

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Και να ....που γύρισα......


Και να ....που γύρισα.....





έστω κι αργά.....



δειλά - δειλά ........



....... φτάνει που γύρισα.......έστω κι αργά.
Πέντε μήνες παρά .....κάτι .
Ξέρω και εγώ να ...μετράω.







Decoupage σε ....παλιά  πλακάκια - τουλάχιστον 50 χρόνων - που αγοράστηκαν 1,5 ευρώ το ένα για κάποια μερεμέτια σε παλιό μπάνιο .
Πλακάκια , διαστάσεων 15Χ15 όσο ένα καμβαδάκι δηλαδή ,που "παίρνει " το 1/4 της χαρτοπετσέτας .
Δικοί μου υπολογισμοί είναι αυτοί - μην μπερδευόσαστε - έτσι πλέον μετράω εδώ και αρκετό καιρό ότι αντικείμενα ....πέφτουν στην αντίληψή μου .

Επανέρχομαι στο....μπάνιο
Τσάμπα ο κόπος αλλά και τα έξοδα, γιατί τελικά η ζημιά δεν φτιάχτηκε , η διαρροή μάς ξεγέλασε , μάς την .....έσκασε  και δεν .....πιάστηκε τελείως , οπότε .....το μπάνιο ξηλώθηκε όλο και μπήκαν καινούργια πλακάκια.....μοντέρνων διαστάσεων (20Χ40) .

Ήξερα ότι έχουν σταματήσει πλέον να βγαίνουν πλακάκια 15Χ15 , αλλά δεν περίμενα να έχουν μεγαλώσει τόσο πολύ οι διαστάσεις τους, γι αυτό  είπα στον πωλητή....
-Δεν θέλουμε να στρώσουμε σαλόνι, μπάνιο θέλουμε να φτιάξουμε.
-Ακριβώς κυρία  μου, πλακάκια για μπάνιο σας δείχνω.  ήταν η ....ευγενική μεν ,ενοχλημένη δε ,απάντησή του

Δεν έφερα άλλη αντίρρηση .
Τα πλακάκια διαλέχτηκαν με συνοπτικές διαδικασίες γιατί φοβήθηκα ότι αν το καθυστερούσα  κι άλλο ,  θα έφταναν σε διάσταση τις .......... πλάκες πεζοδρομίου.

Άλλωστε ....... με την κατάλληλη  ενσωμάτωση .......... " παίρνουν " .....μισή χαρτοπετσέτα .
χα χα χα χα αααααααα

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Η Ρένα και ......... τα ..... χρωστούμενα .......


Καθυστερημένα  " Χριστός Ανέστη " και από εμένα .
Καθυστερημένα αλλά όχι εκπρόθεσμα .
Σαράντα ημέρες κρατάει το Χριστός Ανέστη .

Οι υποχρεώσεις μου πολλές .
Τα μεγάλα μου μωρά απαιτούν περισσότερη προσοχή και απασχόληση απ΄ότι περίμενα , γι αυτό έχω αραιώσει και τις επισκέψεις μου στα μπλογκοσπιτάκια σας αλλά και αυτός θα είναι ο λόγος που θα αραιώσω και τις αναρτήσεις .
Θέλω να πιστεύω όμως ότι σύντομα θα μπω σε ... πρόγραμμα και θα  τα προλαβαίνω όλα .
Θέλω να το πιστεύω  γιατί , το decoupage , οι αναρτήσεις και η μεταξύ μας επικοινωνία είναι  η ....εκτόνωσή μου από τα προβλήματα της καθημερινότητας .

Τα ....... χρωστούμενα στην Ρένα , δεν τα ξέχασα , μόνο που αντί για δυο αναρτήσεις τα.....στρίμωξα σε μία , λόγου περιορισμένου χρόνου .

Πιστή λοιπόν στο ραντεβού μου με την Ρένα και λίγο πριν την εκπνοή της προθεσμίας , αναρτώ τα  - ας πούμε - τελευταία παλαιά .
Και λέω " ας πούμε "  γιατί ......  αν γινόταν μετάθεση της προθεσμίας , όλο και κάτι άλλο θα βρισκόταν να σας δείξω .


Σε παλαιότερη ανάρτηση σας  είχα δείξει το σαλονάκι της γιαγιάς και το πως σώθηκε από την ....πυρά


.........που συνοδευόταν από ανθοστήλες και καπνιστήρες που δεν σας τις είχα δείξει .
Θυμόσαστε ;

καπνιστήρας και ανθοστήλη
Στα τραπεζάκια καπνιστήρες υπήρχαν δίσκοι  με  δοχεία κυλινδρικά για τα τσιγάρα , τασάκι με ειδική  υποδοχή για τα σπίρτα .
Δυστυχώς σαλόνι , ανθοστήλες και καπνιστήρες πήραν ....διαζύγιο πριν πολλά χρόνια γι αυτό και δεν  μπορώ να σας τα δείξω μαζί .
Οι δίσκοι με το τασάκι και τις θήκες για τα σπίρτα και τα τσιγάρα πετάχτηκαν από την μητέρα μου
σε μια .....κρίση ....εκκαθάρισης πριν πολλά χρόνια .
Παρ όλα αυτά , από συγγενικό πρόσωπο , που η μητέρα του δεν είχε πάθει  κρίση , βρήκα και φωτογράφισα τον δίσκο με τα ....αξεσουάρ του που ήταν ίδιος με αυτόν της γιαγιάς .
Η γιαγιά , ήταν πέντε  αδελφές και όλες είχαν πάρει σχεδόν τα ίδια πράγματα .....προίκα .


Τα υπόλοιπα ....παλαιά


Πάνω αριστερά μπιζουτιέρα  με τον Παρθενώνα στο καπάκι της και  καθρέπτης ....
Κάτω αριστερά μπαλαρίνα - τασάκι και ....λέων που ....... σηκώνοντας την ουρά του ......ανοίγει το στόμα του .....
Δεξιά λάμπα πετρελαίου.......

Αριστερά ......εστεμμένη φοντανιέρα και τασάκι με ...... εστεμμένο και χαραγμένο με την φράση........ " Γεώργιος  βασιλεύς των Ελλήνων ".
Λάτρης τον βασιλέων  η προγιαγιά ; Μμμμμμ, αυτό δεν το γνωρίζω . .
Σίδερα  -όμοια με της  Ελενίτσας - και βάζο γυάλινο........

Εδώ να κάνω μια παρένθεση και να πω ότι τα σίδερα μαζί με κάτι άλλα ........ παλαιά αντικείμενα , ένα χωνί ,  έναν τρίφτη με πάνω τους  σημάδια  εκατό χρονών και βάλε και δυο τρία μαξιλαράκια ......ηλικιωμένα - μάλλον υπέργηρα -  και αυτά , πριν τρία τέσσερα χρόνια θέλησα να τα δωρίσω στο λαογραφικό μουσείο Πόρου . Φυσικά πριν γίνω ...... σκουπιδομαζώχτρα .
Επειδή δεν γνώριζα καμία από τις κυρίες του συλλόγου , ανέθεσα στην γειτόνισσα την όλη .....αποστολή .
Ξέρετε τι απάντηση της έδωσαν ;
- "Κεντήματα δεν έχει να μας δώσει ; "
Τα συμπεράσματα ....δικά σας.
Ένα μεγάλο  ευχαριστώ  που δεν .......  τα δέχτηκαν .

Πάνω αριστερά , ποδοκίνητη μηχανή Singer ...
Κάτω αριστερά κασέλα με σιδερένια δεσίματα .......
Πάνω δεξιά ......ο κομός που ....λέγαμε , το ταίρι του καθρέπτη της προηγούμενης ανάρτησης ....παλαιών . Όπως διαπιστώνετε και εσείς  .......πολλά τα ....διαζύγια .
Κάτω δεξιά , μαξιλάρια ύπνου κεντημένα στο χέρι .
Τα τρία πρώτα - τα μικρά - είναι της κούνιας μου , όλα - μικρά και μεγάλα - κεντημένα από την μητέρα μου.

Να σας κεράσω μια ...... " Μεζ " ;

Καραμέλες Μεζ , καραμέλες μιας άλλης εποχής σε φοντανιέρα μιας άλλης εποχής επίσης .
Διευκρινίζω και σας προλαβαίνω : Οι Μεζ είναι φρεσκότατες , όχι .....απολιθωμένες .





Η γυάλινη - γαλάζια  φοντανιέρα είναι της προγιαγιάς.
Τότε , φιλοξενούσε γλυκό του κουταλιού.
Σήμερα στο φιλοξενεί καραμελίτσες για την .....λιγούρα ή την υπογλυκαιμία.




Άλλες δύο γυάλινες μικρές χρωματιστές φοντανιέρες ........


Αριστερά δυο μικρές καράφες για ούζο
και δεξιά δυο μικρά μπουκαλάκια για το λάδι και το ξύδι .



Γυάλινοι δίσκοι  , μπουκάλια  και ποτηράκια για λικέρ.
Όπως βλέπετε έχουν σωθεί  τέσσερα ποτηράκια από το ένα σετ και από το άλλο και τα έξι .

Αριστερά ένα άλλο σετ για λικέρ με δισκο , ποτηράκια και καραφάκι και δίπλα
έξι γυάλινα ποτηράκια σε μεταλλικές θήκες . Του λικέρ κι αυτά .
Αυτά  όμως τα βρήκα  ..... μόνα τους. Δεν ξέρω τι ....συνόδευαν ή τι τα συνόδευε .
Ούτε ξέρω από τι μέταλλο είναι . Ξέρω ότι όταν τα ανακάλυψα , οι θήκες ήταν σε μαύρο χάλι και τις έδωσα για  επινικέλωση μαζί με το διπλανό σετ .


Αριστερά είναι ένα σετ νερού για ....... το κομοδίνο , σε περίπτωση που δίψαγαν την νύχτα.
Δίσκος , καράφα και το ποτήρι .....βαλμένο ανάποδα , λειτουργούσε σαν ....... πώμα , για να μην πέσει κανένας απρόσκλητος ....επισκέπτης μέσα στην καράφα .
Δεξιά τα μόνα εναπομείναντα ποτήρια από έξι ...... δώδεκα ; Άγνωστο .
Το κάτω μέρος είναι σαγρέ και επάνω έχει χρυσές ρίγες .


Κανάτα νερού με μόνο δύο εναπομείναντα ποτήρια .


Αυτό μάλλον  προοριζόταν για μαρμελάδα ή για γλυκό του κουταλιού.
Αμφισβητείται  η ιδιοκτήτριά του.
Γιαγιά ή προγιαγιά;
Μάλλον η πρώην ιδιοκτήτρια , γιατί η νυν , είμαι σίγουρα εγώ χωρίς αμφισβήτηση.

Και τέλος  ............

Πιρουνάκια και μαχαιράκια του γλυκού με λαβή από κόκκαλο .
Πιατάκι γυάλινο , σε χρώμα μελί .
Έτσι σερβίριζε η γιαγιά  το γαλακτομπούρεκο πριν από κάποια χρόνια .

Ξέρω , ξέρω , σας αφήνω με την γλύκα στο στόμα .......
..... και σας αποζημιώνω - όσο γίνεται - χαρίζόντάς σας  ένα τριαντάφυλλο του κήπου μου .




Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Το .........λάθος αυγό

Τα ωραία γίνονται ....από λάθος.
Σίγουρα το έχετε διαπιστώσει πολλές από εσάς.

Όταν η....προμηθεύτρια αυγών χήνας - βλέπετε εκτός από προμηθευτές μπουκαλιών απέκτησα και .....προμηθευτές αυγών - μου έφερε την δεύτερη ...... παρτίδα , ένα αυγό της έπεσε .
Έπεσε αλλά δεν έσπασε ..... φαινομενικά.....γιατί μετά την διαδικασία του μουλιάσματος στην χλιαρή σαπουνάδα και στο ξίδι , φάνηκαν τα .....ραγίσματα .

Κάνω μια παρένθεση για να σας πω ότι αν αφήσετε πολλές ώρες ένα αυγό στο ξύδι , θα διαπιστώσετε ότι .....χάθηκε το τσόφλι , γιατί το ξύδι το ...."τρώει".... το εξαφανίζει .

Επανέρχομαι στο .......ραγισμένο αυγό.
Για να μην το πετάξω , είπα να κάνω ένα πείραμα .
Πέρασα τα ραγίσματα με μια γερή δόση ατλακόλ , με το σκεπτικό ότι στεγνώνοντας η ατλακόλ θα δημιουργούσε ένα στρώμα που θα έκανε το αυγό σκληρό και θα το εμπόδιζε να "ανοίξει" περισσότερο .

Αφού στέγνωσε η ατλακόλ , αστάρωσα όλο το αυγό με σκοπό να το βάψω με ακρυλικό χρώμα .
Όταν όμως στέγνωσε και το αστάρι και είδα την.....μεταμόρφωση αυγού , το άφησα όπως ήταν .


Όπου ήταν η ατλακόλ έγινε κρακελέ ..........


 ..............και όπου σκέτο το αστάρι ....μάζεψε και δημιούργησε περίεργα σχήματα.


Έτσι το άφησα ....όπως ήταν , το πέρασα με πράσινη πατίνα , του έβαλα κορδέλα και χαντρούλες και ......έτοιμο το .....λάθος αυγό .

Τα άλλα αυγά έγιναν .......  σωστά .






Ααααα, μην φεύγετε .
Έχω  να σας δείξω  άλλο ένα αυγό φελιζόλ , που  γέμισα την επιφάνεια του με χαρτάκια κομμένα με κοφτάκι και τα στερέωσα με καρφίτσες.


Καλό μήνα να έχουμε και καλή Ανάσταση .
Καλά να περνάτε ............  όπου κι αν βρίσκεστε.
Και απ΄ότι καταλάβατε ........βρήκα σήμα .....δανεικό!!!!!

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Γυαλιά , όχι καρφιά αλλά......... θήκες .

Μετά την επίσκεψη στον ...... πνευμονολόγο  , την σπιρομέτρηση και τα .....ευχάριστα αποτελέσματά της , ακολούθησαν επισκέψεις και σε άλλους γιατρούς  , άλλων ειδικοτήτων .
Όχι για μένα , αλλά για τα "μεγάλα μου παιδιά" τα όποια είχαν ένα .....ατύχημα .
Συγκρούστηκαν μεταξύ τους , έπεσαν , χτύπησαν - ευτυχώς όχι σοβαρά - αλλά φοβούνται να βγουν και ειδικά μόνα τους .
Οι γιατροί συνέστησαν αλλαγή περιβάλλοντος για να .....αναρρώσουν και  " να πάρουν τα πάνω τους " .

Γι αυτό και δεν μου έμεινε χρόνος να σας επισκεφθώ αλλά και να απαντήσω στα σχόλια της  προηγούμενης ανάρτησης .
Αποφασίστηκε λοιπόν να φύγουμε - για Πάσχα - πιο μπροστά απ΄ότι είχε προγραμματιστεί για να γλυτώσω και εγώ - συν τοις άλλοις - επίσκεψη σε γιατρό  σχετικό με ........... τα του νευρικού συστήματος  .

Όμως , μια ..... ιατρική επίσκεψη σε οφθαλμίατρο , δεν την γλυτώνω ούτε εγώ , αλλά ούτε και εσείς .

Γιατρέ μου ,
μπορεί τα παρακάτω που θα διαβάσεις να μην ευσταθούν πλήρως , όμως ούτε τον χρόνο ούτε την διάθεση είχα να ψάξω περισσότερο .
Άλλωστε και η ίδια η Wikipedia αναφέρει ότι : "  Το λήμμα χρειάζεται επέκταση. Βοηθήστε τη Βικιπαίδεια επεκτείνοντάς το " .




Με το όνομα γυαλιά , ονομάζεται ένα εργαλείο με το οποίο βελτιώνεται η όραση , όταν υπάρχουν διαθλαστικές ανωμαλίες στα μάτια , ή προστατεύει  από έντονο φως ή από ξένα σώματα (όπως π.χ. τη σκόνη).
Το εργαλείο αυτό αποτελείται από δυο κομμάτια γυαλί, ένα για κάθε μάτι, τα οποία συγκρατούνται από ένα πλαίσιο, το οποίο καταλήγει να στερεώνεται στα αυτιά.
Καθένα από τα δύο αυτά κομμάτια κατασκευάζεται με τέτοια χαρακτηριστικά ώστε να διορθώνονται οι διαθλαστικές ανωμαλίες του κάθε ματιού και να βελτιώνεται η όραση του ανθρώπου.
Σε περίπτωση που τα γυαλιά προορίζονται για την προστασία των ματιών από τον ήλιο , είναι χρωματιστά και ονομάζονται γυαλιά ηλίου.


Η ιστορία των γυαλιών ηλίου αρχίζει χιλιάδες χρόνια πίσω αν και ήταν πολύ διαφορετικά από αυτά που φοριούνται σήμερα και υπηρέτησαν ένα τελείως διαφορετικό σκοπό.
Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Νέρων ,ήθελε να παρακολουθεί αγώνες μονομάχων μέσα από στιλβωμένους πολύτιμους λίθους.
Οι φακοί φτιάχνονταν από χαλαζία , ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία από την αντηλιά.
Τα πρώτα γυαλιά ηλίου τα οποία χρησιμοποιήθηκαν και στα δικαστήρια για να αποκρύβουν τις εκφράσεις των δικαστών, όταν ρωτούσαν τους μάρτυρες.


Η πρώτη εικόνα ανθρώπου να φοράει γυαλιά οράσεως  είναι από 1352.
Βρίσκεται στην Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου στο Τρεβίζο, αποδίδεται στην Tommaso da Modena και είναι ο Καρδινάλιος Hugh της Προβηγκίας.
Το 1750, ο James Ayscough πειραματίστηκε με φιμέ φακούς, οι οποίοι πίστευε ότι θα διορθώσουν ορισμένα προβλήματα όρασης.
Τον 20ο αιώνα, τα γυαλιά ηλίου έγιναν πιο διαδεδομένα από ηθοποιούς που τα φόραγαν στα γυρίσματα για να προστατεύσουν τα μάτια τους από τα φώτα της σκηνής.
Το 1929 ένας Αμερικανός ονόματι Sam Foster άρχισε να παράγει μαζικά φτηνά γυαλιά ηλίου , που εύκολα αγόραζαν θαμώνες στην παραλία στο Νιού Τζέρσε'ι' .
Την περίοδο αυτή παρατηρήθηκε μια μαζική έκρηξη τους και ως αξεσουάρ μόδας.
Αργότερα, το 1936, ο Edwin Land, με το πατενταρισμένο φίλτρο Polaroid, λάνσαρε τους πολωτικούς φακούς .



Φεύγω λοιπόν αλλά δεν σας εγκαταλείπω.
Όποτε το κλεμμ ......... εεεε  - το δανεικό σήμα ήθελα να γράψω - θα μου το επιτρέπει , θα επικοινωνώ .
Χρωστάω δύο αναρτήσεις στην Ρένα - δεν είναι απειλή - και μια ακόμη σπιρομέτρηση όχι τόσο επώδυνη όσο η πρώτη  - βλέπετε , έμαθα τον τρόπο - με τα ίδια εξ ίσου ευχάριστα αποτελέσματα ..